ترمیم شیشه اتومبیل

ترمیم شیشه اتومبیل خزایی

نکاتی که باید در مورد #شیشه خودرو بدانید

تا قبل از سال ۱۹۱۰ برای جلوگیری از صدماتی که می‌توانست در یک تصادف به وقوع بپیوندد در هیچ خودرویی شیشه جلو به کار نمی‌رفت. بین سال‌های ۱۹۱۰ و ۱۹۴۰ فقط از شیشه‌های چند لایه در جلوی خودرو استفاده می‌شد که در تصادف، این شیشه‌ها به جلوی خودرو می‌افتاد.
از اواخر سال 1940 میلادی، اولین شیشه جلو از جنس شیشه فشرده تولید شد. این شیشه‌ها در تصادف به هزاران تکه ریز و درشت خرد می‌شدند و به همین دلیل امروزه این نوع شیشه فقط در پنجره‌های کناری خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد.
سرانجام شیشه‌های جلوی ورقه‌ورقه که از لایه‌های یک در میان از شیشه و پلی‌کربنات ساخته شده بود تولید شد. این شیشه‌ها ایمن بودند و در ساخت آنها از دو صفحه شیشه‌ای با یک لایه میانی از جنس پلی‌بوتیرال وینیل که در مقابل پارگی مقاوم و در عین حال انعطاف‌پذیر است استفاده شده است. در یک تصادف، لایه میانی، تکه‌های شیشه را در جای خودش نگه می‌دارد و سبب می‌شود شیشه جلو ثابت بماند و در نتیجه دید راننده حفظ شود. از آنجایی که این شیشه‌ خیلی سخت‌تر است بستن کمربندهای ایمنی لازم و ضروری است.

برای قرار ملاقات تماس بگیرید و یا درخواست خود را ثبت نمایید

قبل از ژانویه 1983، استفاده از شیشه‌های جلوی ورقه ‌ورقه به دلیل ایمنی، اجباری شد. بنابراین باید استانداردهایی در شیشه‌ها رعایت و مورد تایید قرار می گرفتند. در حال حاضر برای بررسی میزان دید باقیمانده بعد از شکستن شیشه جلو، مقاومت در برابر برخورد سر راننده و سرنشینان خودرو، مقاومت در برابر تغییرات محیط شامل درجه حرارت، رطوبت و همچنین مواد شیمیایی و پاک‌کننده، بازدهی نوری، میزان عبور نور و تغییر شکل یا انعکاس اشیاء هنگامی که از پشت شیشه جلو دیده می‌شوند، آزمایش‌های استانداردی روی شیشه‌های جلو انجام می‌شود.
حتما می‌دانید که اگر شیشه جلو در وضعیت نامناسبی قرار داشته باشد باعث مردود شدن خودروی شما در معاینه فنی خودرو خواهد شد.
شکستگی شیشه اتومبیل به چهار نوع شامل شکستگی ستاره‌ای، موجی، نیم‌موجی و موجی و ستاره‌ای تقسیم می‌شود.

پولیش شیشه

● کاربرد پولیش شیشه ● رفع رد برف پاکن، کدری و ماتی شیشه ● شفاف و صاف شدن سطح شیشه ● از بین برنده لکه های آب و رسوب حاصل از آن از روی شیشه ها و چراغ های خودرو

برای قرار ملاقات تماس بگیرید و یا درخواست خود را ثبت نمایید

باید بدانید که یک درصد قیمت خودرو، قیمت شیشه‌های آن است. شیشه در صنعت خودروسازی از اهمیت ویژ‌ه‌ای برخوردار است. درواقع صنعت شیشه به دلیل ظرافت و حساسیت آن یکی از صنایع خاص کشور است؛ چرا که ذات این صنعت اهمیت کیفیت و ایمنی را در بر می گیرد.
شیشه جلوی خودروهای امروزی از نوع شیشه‌های لامینیت است. در این شیشه‌ها یک فیلم پلاستیکی به نام P.V.B وجود دارد که به وسیله دو لایه شیشه در طرفین احاطه شده است اما شیشه‌های جانبی و عقب که معمولا با نام (Toughened) شناخته می‌شوند، پس از شکل‌دهی و برشکاری‌های لازم تا دمای 700 - 600 درجه سانتی‌گراد گرم و سپس به سرعت سرد می‌شوند. این عمل موجب استحکام سطحی شیشه می‌شود.

در شیشه‌های جلو لایه P.V.B هنگام وارد شدن یک نیروی خارجی‌، خرده شیشه‌ها را در جای خود نگه می‌دارد و از پراکنده شدن آنها و ایجاد جراحت برای سرنشینان خودرو یا پرتاب شدن سرنشینان به خارج جلوگیری می‌کند. از خواص دیگر آن‌ می‌توان به کاهش انتقال صدا با فرکانس بالا‌، جلوگیری از ورود اشعه فرابنفش تا 95 درصد و قابلیت ترمیم هنگام ترک‌خوردگی، اشاره کرد. شیشه‌های جانبی و عقب نیز با توجه به استحکام ایجاد شده در آنها، هنگام شکستن به ذرات کوچک و بدون لبه‌های تیز و برنده تبدیل می‌شوند که به سرنشینان آسیب نمی‌زند؛ البته در شیشه‌های عقبی نیز گاهی از لایه P.V.B برای افزایش ایمنی استفاده می‌شود.

برای قرار ملاقات تماس بگیرید و یا درخواست خود را ثبت نمایید